BABELE anului 2009

       Melodia de mai sus imi aminteste  de traditia romaneasca plina de obiceiuri frumoase ce ne alunga monotonia zilelor cotidiene, na indemna  sa uitam de necazurile zilelor moderne,  ne fac zilele mai placute si mai interesante.  

 martiebaba1

        La noi intre romani  exista o datina  alegerea babelor, adica fiecare persoana isi alege o zi, mai bine zis o baba, intre 1 si 9 martie.  Se spune ca asa cum va fi acea zi, asa este si firea omului, insa daca ploaua sau ninge este semn de bogatie.  O alta versiune sustine ca noul an va fi similar cu baba aleasa de fiecare.
        

old-woman1

        O „baba” senina, calduroasa si luminoasa va aduce celui ce a ales-o un an bun plin de implinii si un suflet curat.

         old-woman-toad1

         Dimpotriva, o  ” baba mohorata, urata si ploioasa va aduce un an rau si o inima inghetata.

         Babele vestesc si ele venirea primaverii, se spune ca in aceste zile Baba Dochia, cea care aduce iarna incepe sa-si dea jos cele 9 cojoace, cate unul in fiecare zi si astfel in fiecare si afara se face putin mai cald, iarna lasand loc primaverii sa vina. Daca vremea este frumoasa si soarele straluceste acel om este voios si bun la suflet sau ii va merge bine tot anul urmator, daca in schimb este intunecat atunci acela nu este un om bun la suflet si este cam suparacios.
           Tot in traditia romaneasca se spune ca daca ninge sau ploua in acea zi este semn de bogatie.

           Traditia este atat de veche incat adevaratele ei origini nici nu se mai cunosc, la fel cum se intampla si cu interpretarea zilelor pentru care ezista mai multe  variante la fel se intampla si cu alegerea babelor ; o metoda este aceea de a-ti alege o zi oarecare intre 1 si 9 martie, o alta metoda este de a-ti alege baba in functie de ziua de nastere, daca ziua se afla intre 1 si 9 ale oricarei luni atunci si baba va fi in ziua respectiva, de exemplu daca este cineva nascut pe 6 august baba lui va fi pe 6 martie ; daca data nasterii este formata din doua cifre atunci se procedeaza astfel : de exemplu cineva este nascut pe 16 decembrie, ziua in care ii pica baba se calculeaza astfel 1 + 6= 7,  deci baba este pe 7 martie.

       imagem109

        Fiecare om are baba lui, insorita sau mohorata, asa ca hai sa incercam sa ne alegem una plina de caldura, alaturi de persoana iubita!

        Si daca alaturi de tine nu se afla cineva in acest moment, cauta!

                                                                                                                                                           – wishyoufly

8 thoughts on “BABELE anului 2009

  1. eu intotdeauna mi-am ales baba pe 2 martie, de ziua mea:) sper sa fie soare, chiar daca e cu dintzi:D

  2. se pare ca nu doar tu ai vrut sa posteyi un articol pe care ulterior l-am postat eu… :)… am intrat acum pe blogul-ul vostru si spre marea mea surprindere si voi a-ti postat o imagina identica cu a mea 🙂 😛 😉 .. aaaa si apropo de babe … a mea e pe 3 martie 😛

  3. nu mi-am ales nici o baba prietene, nu ma pasioneaza
    bine ai revenit si succes la votare
    sunt de partea ta
    sper ca esti bine si ti-a iesit meciul
    sper ca inca ma mai sustii, daca nu –––mi-a parut bine oricum

  4. eu stiu ca baba este in functie de al catalea nascut esti; daca esti primul nascut ..este prima baba, daca esti al doilea..este a doua..si tot asa …Oricum, babele romanesti sunt de pe 1-21 martie, asa ca mai este pana la primavara!

  5. stiam si eu asta cu alegerea babei.in scoala generala avea o colega tare superstitioasa care ne batea la cap de fiecare data cu alegerea babei. ca sa mai scapam siu noi de gura ei, alegeam odata si gata. de putine ori de „baba mea” a fost soare, insa nu`mi pierdeam firea optimista ,astfel ca`mi „Reprofilam” baba intr`o zi in care spuena la meteo ca va fi cald =))
    anu` asta mi`am ales baba de 9 😀 sper sa fie o zi buna

  6. welcome back… pot spune ca ne-ai cam lipsit din peisaj… asa ca acum ma simt un pic mai bine fiindca invizibilul nu a disparut 🙂
    anunt oficial ca baba mea e pe 4, asa ca va rog sa nu iesiti pe strazi, fiindca daca vom scapa de uraganul prevazut posibil sa va pice o piatra in cap… nu se stie… cea mai sigura zona este casa voastra… va rog sa nu o parasiti :))

Lasă un răspuns

