Festivalul ”Hora Bucovinei”

Duminica am fost cu o prietena si familia ei la acest festival intr-un sat la cativa km de orasul meu sa ne mai descretim si noi fruntile ascultand muzica populara , sa papam mici si de ce nu , sa dansam dansuri populare . In afara faptului ca tot drumul era plin de masini din toate partile sosite si mergeam f incet abia asteptam sa ajung pt ca era prima oara cand asistam la un astfel de eveniment si eram incantata pt ca era ceva cu totul nou pt mine mai ales ca se canta doar muzica populara si nu muzica usoara cum noi tinerii suntem obisnuiti . Strecurandu-ne cu masina printre  zecile de masini am ajuns intr-un final la Bucsoaia . Spre mirarea mea am constatat cu mare placere ca mai majoritatea oamenilor erau imbracati in costumele noastre traditionale populare ,de la cei mici pana la oameni batrani . IMG_7182 M-am strecurat repede printre oameni sa ajung cat mai aproape de scena pt ca , canta Alexandru Bradatan si vroiam sa il vad mai bine .Undeva langa mine am zarit un inger de copila imbracat in costum national , IMG_7221 era cea mai frumoasa fetita pe care am vazut-o vreodata imbracata in costum national , avea pana si opinci in picioare . Se zvonea in jurul meu ca urma sa vina si „Base” cu sotia . IMG_7222 In jur lumea dansa in hore , altii faceau parada cailor , oilor , se vindeau artizanaturi IMG_7230, icoane , IMG_7238 costume populare , oua incondeiate , etc . Dintr-o data numai ce am auzit valva mare , tocmai ajunsese presedintele inconjurat de bodyguarzi ce ii faceau loc sa treaca prin multime . IMG_7211 Noroc ca am stat langa scena si l-am putut filma si i-am putut face poze . Si el si prima doamna  aveau pe ei  bondite  si erau insotiti de Flutur . „Base” zambea si dadea mana cu toata lumea , a tinut un discurs pe scena si apoi a participat la un concurs de tuns oi , unde a si tuns o oaie , drept rasplata a primit un suman cum au ciobanii la stana . IMG_7176Undeva sus pe un deal era scris mare Bucovina din tarcuri unde erau oi , si in jur erau ciobani pe cai ce urmau sa de-a drumul oilor … asa de frumos se vedea . La un moment dat pe scena au inceput sa se danseze „ciobanasul” un dans traditional din zona noastra . Cei care ii acompaniau pe artisti erau cei de la ansamblul popular de la Botosani „Ciprian Porumbescu”. Ni se facuse foame si ne-am gandit sa mergem sa mancam cate un mic , dar de unde ca era plin de oameni si abia daca am gasit un loc unde sa stam , erau oameni care stateau pe iarba , la umbra copacilor . IMG_7243 Dupa ce am gasit locul unde sa stam , am mers sa ne cumparam ceva de mancare ,si iarasi ne-am lovit de cozi interminabile la mici … si ne mai plangem de criza financiara . Intr-un final am reusit sa ne luam niste mici cu cartofi prajiti si ne-am asezat la masa , IMG_7241 sa nu mai vorbim de fumul innecacios de la gratarele unde se prajeau micii si carnaciorii . Imi era pofta de kiurtoscolac (scz daca nu am  scris corect) dar era doar intr-un singur loc si acolo era o coada si efectiv nu am  mai avut rabdare sa stau.
Oricum a fost o zi frumoasa , o zi in care parca pentru cateva ore eram  in vremurile de demult cand oamenii erau simpli , mai buni , cand se imbracau doar in costume populare si nu erau atatea fitze ca acum .

GOD BLESS U ALL!!!

angelscancry

3 thoughts on “Festivalul ”Hora Bucovinei”

  1. ce imi place cu campaniile acestea electorale … cand unii si altii cerses voturile noastre, cand suntem cu totii considerati ca fiind niste simple oite inchise in turme…🙂 eu nu am cu cine vota … si asta ar trebui sa ma puna pe ganduri din cand in cand.

  2. Ce zi frumoasa ai petrecut , avem traditii superbe , pacat ca nu le mai respectam ! Fetita aceea era superba !

Lasă un răspuns

